Good life - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Jim Oosterweghel - WaarBenJij.nu Good life - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Jim Oosterweghel - WaarBenJij.nu

Good life

Blijf op de hoogte en volg Jim

30 Oktober 2014 | Australië, Brisbane

Zo te zien is het al weer een tijdje geleden dat ik wat van me heb laten horen haha. Maar daar heb ik een hele goede reden voor, namelijk dat de tijd hier in Australië voorbij vliegt. Een hele aparte soort tijd dus.. In m'n laatste verhaal te lezen ging ik van Spot X naar Byron Bay toe.
Byron Bay een super leuk klein stadje vol met hippies. Ik had een hostel geboekt genaamd de Arts Factory wat bekend staat om z'n chille sfeer en hippies die er rond lopen. Ik kwam aan in Byron in m'n uppie en werd gelukkig meteen opgepikt door een dude van het hostel. In dat busje kwam ik meteen al een Iers stel tegen die ik had ontmoet tijdens surfcamp. Door naar het hostel wat inderdaad een chille indruk gaf maar ik was nog steeds alleen en iedereen zat daar aan tafels met elkaar te drinken. Nadat ik m'n spullen in de kamer had gegooid even gaan plassen waar ik een Engelse gast aansprak of die nog uitging vanavond waarop hij gelukkig ja antwoordde en vroeg of ik hen wilde vergezellen. Natuurlijk wilde ik dat wel en ontmoette ik zijn vriendin en ander reisgenootje. Later kwam er ook nog een andere Nederlander bij kijken dus dat was het begin van het niet meer alleen zijn.
Na een paar leuke dagen in Byron de bus gepakt naar Surfers Paradise waar ik had afgesproken met die 3 Engelsen. Kon het goed met ze vinden dus waarom niet. Paar nachten in Surfers gebleven wat ons goed beviel. Het nachtleven is er goed, lekker strand en heel veel te doen in de buurt. Zijn daar een aantal keer naar een pretpark geweest, waterpark en het view point met uitzicht over de Goldcoast. Na Surfers doorgereden naar Coolengatta, want zij hebben namelijk een auto wat erg handig is. Daar voor een paar nachten gebleven, niet heel veel te beleven maar wel mooie stranden en was ook een beetje ziek dus het was allemaal niet heel bijzonder. Uiteindelijk vertrokken naar Brisbane waar we konden verblijven bij kennissen van het Engelse stel. Dat is mooi want dat even geen hostel gedoe! Daar een nachtje of 5 gebleven met als klap op de vuurpijl het Oktoberfest wat uiteraard erg gezellig was met hier en daar een klein biertje. Verder naar de dierentuin geweest en Brissy verkend. Wat een leuke, grote stad is maar voor een backpacker saai lijkt omdat er op t eerste gezicht niet veel te doen is. Daarvoor moet je iemand in de stad kennen, ken ik ook maar die was weer te druk haha.
Na Bris een kort ritje naar Noosa toe. Noosa is een schattig stadje met wederom weer een heerlijk strand. Op een begeven moment hadden die lui met wie ik op pad was een trip en ben ik liftend naar Agnes Water/1770 gegaan om de mannen Jessie en Marra op te zoeken. Was echt een heel avontuur trouwens om daar te komen, maar het was wel gelukt. Niet lang in 1770 gebleven want zij hadden het er wel weer gezien en het was ook vrij klein. Dus wij met de waggel naar Hervey Bay toe waar de auto ineens kapot ging en meteen even onze Fraser trip ingepland. Wij dus na een paar camping overnachtingen naar het hostel gegaan vanaf waar de trip start. De volgende dag op pad gegaan met drie 4x4 Jeeps met een niet zo heel gezellig groepje mensen van 20 personen, dachten we. Maar Jezus wat een avontuur was dat zeg met een te gekke groep! What happens on Fraser Island, stays on Fraser Island zeg ik maar want ik heb daar nogal wat gekke dingen gezien. He-le-maal geweldig. Elke dag rondrijden op het strand, door de bush bush en lekker relaxen aan heel wat mooie meertjes. Paradise :)! Oké genoeg veren in Fraser's kont gestopt. Weer terug aangekomen in Hervey voor een extra gratis nacht in dat hostel. Helemaal niks gratis aan natuurlijk, betaal je gewoon dik voor. Volgende dag afscheid genomen van onze nieuwe familie, want zo voelt het wel na 3 dagen je helemaal kapot lachen en primitief in de duinen leven met die groep. En door naar Noosa gereden (alweer ja) en daar verbleven op een camping. Even wezen stappen die avond en de volgende dag weer door, op naar Mooloolaba. Waar we meteen bij aankomst iets voor altijd hebben laten zetten, onze eerste tattoo. Wie had dat gedacht? Nou ik dus niet. In inieder geval geen kangaroo boven m'n enkel. Als je het mij vraagt een geweldig aandenken!! Nou het afscheid met m'n broeders zat er bijna aan te komen. Want mijn plan na omhoog en weer na beneden gereisd te hebben is om weer naar boven te reizen naar Airlie Beach toe om daar hopelijk werk te vinden en m'n Whitsunday trip te doen. Maaaaaar uiteraard is alles weer op z'n kop en gingen ze mee naar Airlie met wel als doel om dan daarna mee naar Bali toe te gaan om Jappie op te zoeken. Helemaal leukkk dus wij naar Airlie (zo'n 1100 km) alsof het niks is om aanwezig te zijn bij de 'mini reünie' van de Fraser groep. Uiteraard weer een goed gekke avond. Er ook achter gekomen dat we beter maar weer terug naar Brisbane kunnen rijden voor een vlucht. Na een extra nachtje Airlie dus dat gaan doen. Heb nou een gedeelte van die route nou al 4x gereden maar oke. Het was het gelukkig waard allemaal haha! Kunnen bij een familie lid van Jessie blijven slapen voor en na onze vakantie dus dat is chill. En ja vakantie is het want dit leven is best pittig hoor, ben er aan toe.. Zo weer aardig bijgepraat liefjes!

Cheeeeeeeeeeeeeerssssssss

(Jasper tot morgen)

  • 31 Oktober 2014 - 18:19

    Jesse:

    Jimmy!

    Mooi verhaaltje jongen! Klinkt allemaal veel te goed, krijg er heimwee van :(
    Maak ter een mooi trip van op Bali, kun je gelijk eff je surfskills bijwerken ;)
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 December 2014

Van Aussie naar Bali en terug

30 Oktober 2014

Good life

30 September 2014

Surfcamp @ Mojo
Jim

Crocodile jimmie in Ozzyyyyy

Actief sinds 14 Sept. 2014
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 3063

Voorgaande reizen:

14 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: