Van Aussie naar Bali en terug - Reisverslag uit Mareeba, Australië van Jim Oosterweghel - WaarBenJij.nu Van Aussie naar Bali en terug - Reisverslag uit Mareeba, Australië van Jim Oosterweghel - WaarBenJij.nu

Van Aussie naar Bali en terug

Blijf op de hoogte en volg Jim

24 December 2014 | Australië, Mareeba

En toen gingen we ineens naar Bali.. We vlogen van Brissy naar Sydney toe om vanaf daar direct naar Denpasar te vliegen maar de mannen zouden mannen niet zijn om die vlucht natuurlijk te missen (Jesse en Maarten's schuld). God zij dank konden we kosteloos nog diezelfde dag, alleen 3 uur later een andere vlucht naar Bali pakken. Helemaal mooi dat Bali, bij aankomst kwamen meteen al die oplichters op ons af en die taxi chauffeur scheurde als een gek door dat verkeer heen. Welcome to Bali echt waar wat een gekken. Me maatje Jappa weer gezien na een paar maanden en toen kon het feest beginnen. De eerste dag meteen scooters gehuurd voor ons verblijf daar en de stad Sanur bekeken waar Jappa z'n appartement achtig iets had. Eerste paar dagen lekker geen reet uitgevoerd en kennis gemaakt met het goedkope leventje (uiteten, massages etc) Toen met de scooters naar het noordelijke stadje Lovina gereden. Onderweg gestopt in Amed waar Jesse en ik gedoken hebben bij een bekend schipwrak. Was ook zéér goedkoop! Uiteindelijk dus in Lovina aangekomen waar we een boottocht met dolfijnen hadden geboekt en met wat locals die we de avond daarvoor hadden ontmoet naar watervallen waren gegaan. Diezelfde nacht weer op pad gegaan om de actieve vulkaan Batur te beklimmen. Hele mooie ervaringen! Buiten het feesten om hebben we dus zeker wel nuttige dingen gedaan :)
> Over een feestje gesproken, me maatje Quin was ook op Bali dus daar zijn we ook een paar keer mee op pad geweest met als klap om de vuurpijl een dik feest bij een strandtent in Uluwatu, waar ik Mowena ook weer tegen kwam die ik had ontmoet in Byron. Beetje jammer dat ze zo'n raar vriendinnetje bij zich had maar oke.
> Jappa moest doordeweeks weer 'werken' en de meiden hadden ons gevraagd om mee te gaan naar de Gili eilanden dus toen waren we ineens op Gili Trawangan. Heel leuk eiland met feestjes, strandtentjes en alles gebeurt met paard en wagen wat opzich wel grappig was om te zien. Daar nog twee keer met Blokkert gedoken en voornamelijk veel feestjes gehad hèhè. Toen begon de tijd eigenlijk al te dringen want ja, time flies when you're having fun dus weer terug naar Bali. Een van die dagen een tripje naar Nusa Lembongan gemaakt om te snorkelen tussen de Manta's en met de scooter het eiland rond te rijden. Jappa had in de tussentijd wat vrij geregeld waardoor we nog een te gekke raft tour konden doen tussen de rijstvelden door met al die mafketels ook uit datzelfde appartementen complex. Of te wel we hadden een super tijd op Bali mede dankzij strontzak Koenraad. Die jongen is 9 vd 10 keer nutteloos maar daarom hou ik ook van hem <3
> Toen vlogen we weer terug naar Brissy, Australia waar het leven van dure hostels en zelf koken weer ging beginnen. Maar ik had er wel weer zin in.
> Van Brissy naar een gehucht vlakbij Airlie Beach gevlogen om daar de Whitsunday trip te doen. Super mooie trip met geweldige stranden maar de groep viel helaas een beetje tegen. De tweede avond wel goed gelachen en Whithavenbeach was echt bizar mooi. Niet zoveel veren in de kont voor de Whitsundays als voor Fraser Island maarja kan er maar 1 de winnaar zijn :) In Airlie ook iemand ontmoet die me in contact heeft gebracht voor farmwork dus dat was helemaal toppie. Toen naar Magnetic Island gegaan wat een vrij rustig maar mooi eiland is. Daar in een super chill hostel gezeten en hele leuke mensen ontmoet. Hadden een 4x4 gehuurd om rond het eiland te scheuren en uiteindelijk nog een extra nacht op het eiland gebleven voor de full moon party die ik uiteraard niet kon overslaan. Was meer dan de moeite waard! Uiteindelijk met een flinke kater het eiland verlaten en naar Mission Beach gegaan wat echt een saai gehucht is maar wat wel een van m'n dromen in vervulling zou laten gaan. Skydiven waar ik al een hele tijd naar uit keek en dat is niet zo gek ook, wat een ervaring een van de beste tot nu toe. Die adrenaline wat door je lijf schiet is geweldig!! Die zelfde dag nog de bus richting Cairns gepakt. Cairns de stad van het Great Barrier Reef. Leuke week hier gehad met veel feesten en pubcrawls haha. Kom hier zeker nog terug om activiteiten hier te doen, was nu helaas niet mogelijk -> bankroet. En toen.... Kwam het moment daar dat ik eindelijk aan de bak ben gegaan en wel als mango plukker!!!!!! Dat gaat nu lekker z'n gangetje en wachten maar tot Nieuw Zeeland voor de deur staat!!